Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

FAQ

Voor alle vragen & antwoorden

Algemeen

Waar zijn de producten van Van Oordt verkrijgbaar?

De portieverpakkingen van Van Oordt worden geleverd via grossiers, zelfbedieningsgroothandels en tegenwoordig ook via online bestelplatforms. Via de grossiers/groothandels komen ze terecht in o.a. bedrijfsrestaurants, ziekenhuizen en horecagelegenheden. Bent u op zoek naar een product van ons? Vraag het dan in eerste instantie bij uw reguliere grossier. Is het product niet beschikbaar via uw grossier? Neem dan contact op met een medewerker van onze Customer Service. Stel uw vraag via het online contactformulier. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar via 0186 630 657.

Verpakken jullie alleen eigen producten?

Wij verpakken niet alleen eigen producten. Van Oordt The Portion Company biedt ook klantspecifieke bedrukkingen aan. Wij kunnen verschillende vulstoffen afvullen, zoals poeders, granulaten, vloeistoffen, pasta's en tabletten. Bijvoorbeeld:

  • Suiker
  • Koffiemelk & Creamer
  • Sauzen, Specerijen & Toppings
  • Instant dranken

Vind hier meer informatie over contractverpakking of neem contact op!

Verkopen jullie ook consumentenverpakkingen (kleinverpakkingen)?

Van oudsher is Van Oordt gespecialiseerd in portieverpakkingen voor de professionele (Foodservice) klant. We zien een ontwikkeling naar steeds kleinere verpakkingseenheden, zowel voor de professionele gebruiker als voor thuisgebruik. Van Oordt groeit hierin mee. Zo maken we suiker- en creamersticks in kleine doosjes, die te koop zijn in bijvoorbeeld supermarkten. Ook Van Oordt's VarieJantjes zijn een goed voorbeeld: kleine doosjes broodbeleg met 12 portion packs.

Kan ik als particulier inkopen doen bij Van Oordt?

Van Oordt levert niet uit aan particulieren. Voor ons standaardassortiment kunt u terecht bij uw dichtstbijzijnde grossier. Is het door u gewenste product niet beschikbaar via uw grossier? Neem dan contact op met onze Customer Service. Samen kijken wij graag naar een passende oplossing!

Hoe passen portieverpakkingen binnen het kader van duurzaam ondernemen?

Het gebruik van portieverpakkingen levert een aantal belangrijke voordelen en besparingen op, ook in het kader van duurzaam ondernemen. Vanuit regelgeving mogen voedingsmiddelen in schaaltjes maar een beperkte tijd onbedekt blijven staan en dient binnen een bepaalde tijd de inhoud te verversen. Dit betekent veel verspilling; iets wat voorkomen kan worden door het gebruik van portieverpakkingen. Daarnaast is bij het serveren vanuit schaaltjes energie, water en afwasproduct nodig voor het schoonmaken. Portieverpakkingen beperken verder de kans op verspilling door de perfect afgestemde dosering op gebruik, door minder knoeikansen en minder bederfkansen.

Van Oordt volgt ontwikkelingen op het gebied van biologisch afbreekbare verpakkingsmaterialen en verpakkingsmaterialen uit hernieuwbare bronnen. Voor onze suikersticks bieden we biologisch afbreekbaar verpakkingsmateriaal aan. Dit heeft betrekking op het PE-laagje dat zich aan de binnenzijde van de verpakking bevindt. Bijkomend voordeel is dat het afkomstig is uit hernieuwbare bronnen. Anderzijds kijkt Van Oordt kritisch naar de herkomst, het gebruik en de toepassing van verpakkingsmateriaal. Zo is bijvoorbeeld 80% van onze kartoninkoop op basis van gerecycled materiaal.

Kan er ook rechtreeks bij jullie worden besteld/afgenomen?

Bent u op zoek naar een product van ons? Vraag het dan in eerste instantie bij uw reguliere grossier. Is het product niet beschikbaar via uw grossier, neem dan contact op met een medewerker van onze Customer Service. Samen kijken wij graag naar een passende oplossing!

Sponsort Van Oordt initiatieven?

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Customer Service via het contactformulier of customerservice@oordt.com. Liever persoonlijk contact? Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar via +31 (0) 186 630 657.

Is het ook mogelijk kleine(re) hoeveelheden van producten te bestellen?

Voor kleinere hoeveelheden berekenen wij extra kosten. U kunt dit bestellen bij uw grossier. Komt u hier niet uit? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?
Wat zijn de inkoopvoorwaarden?
Kan ik een prijslijst van jullie producten ontvangen?

Prijzen kunt u opvragen door een via het offerte-aanvraagformulier via onze website. Indien u de pagina van het gewenste product bezoekt, kunt u eenvoudig het aanvraagformulier invullen. Uiteraard kunt u daarnaast ook contact opnemen met onze Customer Service.

Kan ik samples ontvangen van een aantal producten?

U kunt een monster aanvragen via onze website. Indien u de pagina van het gewenste product bezoekt, kunt u eenvoudig het aanvraagformulier invullen.

Kan ik mijn eigen product ook bij jullie laten verpakken?

Ja, bij Van Oordt kunt u uw productie uitbesteden door middel van contractverpakking.

Hoe vraag ik een offerte op bij Van Oordt?

Offertes kunt u aanvragen via onze website. Indien u de pagina van het gewenste product bezoekt, kunt u eenvoudig het aanvraagformulier invullen. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met onze Customer Service via het online contactformulier, het telefoonnummer +31 (0) 186 630 657 of het e-mailadres customerservice@oordt.com.

Ik heb een klacht of opmerking, waar kan ik deze melden?

Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier op onze website invullen. Vul zo volledig mogelijk uw gegevens in, zodat wij u zo snel en zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Kan er via de verpakking van mijn bestelling overdracht plaats vinden van het coronavirus?

Van Oordt The Portion Company houdt zich volledig aan de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Voor deze vraag verwijzen wij u naar het RIVM.

Ik wil contact opnemen met Van Oordt. Hoe kan ik dat doen?

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Bekijk hiervoor onze contactpagina.

Ik wil klant worden bij Van Oordt. Wat moet ik doen?

Heeft u een eigen bedrijf? Dan kunt u contact opnemen met onze Customer Service via het e-mailadres customerservice@oordt.com of het telefoonnummer +31 (0) 186 630 657.

Ik heb een vraag over een factuur. Aan wie kan ik deze stellen?

Vragen over facturen kunt u stellen aan onze Customer Service. Neem hiervoor contact op via het online contactformulier, het e-mailadres customerservice@oordt.com of het telefoonnummer +31 (0) 186 630 657.

Aan welke certificeringen voldoet Van Oordt?

Voor de certificeringen waar Van Oordt The Portion Company aan voldoet verwijzen wij u naar de pagina Kwaliteit.

Hoeveel mensen werken er bij Van Oordt?

Er werken ongeveer 250 werknemers bij Van Oordt The Portion Company.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Van Oordt?

Afhalen van uw bestelling is mogelijk bij ons externe magazijn in Oud-Beijerland.

Waar kan ik terecht met vragen over leverdagen en de minimale bestelhoeveelheid?

Voor informatie over de leverdagen of de minimale bestelhoeveelheid kunt u terecht op onze website of bij onze Customer Service. Neem contact op via het online contactformulier, customerservice@oordt.com of het telefoonnummer +31 (0) 186 630 657.

Waarom zie ik geen prijzen op de website?

Prijzen worden niet vrij doorgegeven. U kunt een offerte opvragen op de pagina van het gewenste product of door contact op te nemen met onze Customer Service. Dit kan via het online contactformulier, customerservice@oordt.com of het telefoonnummer +31 (0) 186 630 657.

Wat kan ik doen als ik een vreemd voorwerp aantref in mijn product?

U kunt een klacht indienen via het klachtenformulier op onze website. Vul zo volledig mogelijk uw gegevens in, zodat wij u zo snel en zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Bij welk bedrag/hoeveelheid leveren jullie franco huis?

Voor kleinere hoeveelheden berekenen wij extra kosten. U kunt dit bestellen bij uw grossier. Komt u hier niet uit? Neem dan contact op met onze Customer Service. Samen kijken wij graag naar een passende oplossing.

Kunnen jullie onze eigen vulstof portie verpakken?

Ja, bij Van Oordt kunt u uw productie uitbesteden door middel van contractverpakking.

Bedrukking

Kunnen jullie een offerte voor bedrukte suikersticks, -klontjes of -zakjes toesturen?

Offertes kunt u aanvragen via onze website. Indien u de pagina van het gewenste product bezoekt, kunt u eenvoudig het aanvraagformulier invullen.

Welke koekjes kan ik allemaal laten verpakken met eigen bedrukking?

Iedere eigen bedrukking willen wij conform uw wensen uniek maken. Vraag onze mogelijkheden na aan onze medewerkers Salessupport via het e-mailadres salessupport@oordt.com.

Ik wil graag suikersticks, -zakjes of -klontjes bedrukken. Wat is de minimum oplage?

Dit verschilt per artikel. Voor suikersticks is dit minimaal 108.000, af te nemen in kleinere hoeveelheden per keer.

Wat is de minimale order-aanvraag-grootte voor eigen bedrukkingen?

Dit verschilt per artikel. Voor suikersticks is dit minimaal 108.000, af te nemen in kleinere hoeveelheden per keer.

Wat is de ongeveer de levertijd voor een eigen bedrukking?

Dit verschilt per artikel. Voor specifieke informatie kunt u contact opnemen met onze collega's van Salessupport via het e-mailadres salessupport@oordt.com.

Producten

Bevatten de producten van Van Oordt allergenen?

Dat verschilt per product. Gedetailleerde informatie over allergenen en ingrediënten hebben wij voor iedereen toegankelijk gemaakt via de online database PS in Foodservice. Wanneer u een product hebt geselecteerd via de productpagina dan vindt u daar alle benodigde informatie.

De hagelslag is soms een beetje wit uitgeslagen, hoe komt dit?

Bij chocoladeproducten (vooral pure chocolade) is ‘vetbloem’ een verschijnsel dat in de praktijk voor kan komen. Vooral na warme weersomstandigheden en een hoge luchtvochtigheid tijdens en na de zomerperiode. Dit verschijnsel heeft te maken met vetkristallen (de vetten in de chocolade) die gaan herkristalliseren onder invloed van temperatuurschommelingen (voornamelijk bij hogere temperaturen /luchtvochtigheid en vervolgens afkoeling). Hierbij kan een ‘witte uitslag’ aan de buitenkant ontstaan die van invloed is op de kleur en uiterlijk van het product. Het verschijnsel heeft echter géén nadelige gevolgen voor de smaak en geur.

De creamer is hard geworden en de THT-datum is nog niet overschreden. Hoe kan dat?

Inherent aan de eigenschappen van droge stoffen, zoals creamer en suiker met een kristal-, poeder- en/of agglomeraat-structuur, is dat deze stoffen vocht aantrekken. Dit wordt ook wel hygroscopie genoemd. Deze eigenschappen in combinatie met grote schommelingen in temperatuur en/of luchtvochtigheid kunnen een zeer negatieve invloed hebben op de strooibare (free-flowing) eigenschappen of als gevolg hebben dat het product compleet hard wordt.

Tijdens en na productieproces zijn deze zogenaamde free-flowing eigenschappen nog helemaal goed aanwezig. Anders zouden de producten immers ook niet verpakt kunnen worden. Onder normale opslagcondities heeft het verpakkingsmateriaal (papier met PE-laag) verder voldoende barrière-eigenschappen, zodat het product free-flowing blijft binnen de gestelde THT-termijn. Tijdens extern transport en opslag bij het distributiecentrum wordt er verder voor gewaakt dat de temperatuur niet te veel schommelt door opslag in goed geïsoleerde (externe) opslagmagazijnen. Met andere woorden het product wordt bij kamertemperatuur en zeker niet veel kouder of warmer opgeslagen.

Om het optreden van hard geworden portieverpakkingen (bij m.n. creamer) te voorkomen is het dus van groot belang dat de door Van Oordt aangeleverde producten ook in het vervolgtraject bij kamertemperatuur worden opgeslagen. Schommelingen in temperatuur en luchtvochtigheid dienen voorkomen te worden.

De honing heeft een korrelige structuur. Hoe komt dat?

Bij honing is ‘versuikering’ een verschijnsel dat in de praktijk vaak voorkomt en inherent is aan de eigenschappen van honing, doordat het glucose als een van de hoofdbestanddelen bevat. Met name bij koude opslagcondities (bv. gedurende de winterperiode in voorraadmagazijnen) zal versuikering van honing sneller optreden. Hierbij kan de ‘versuikering’ ervoor zorgen dat een vaste laag suiker ontstaat die dan van invloed is op de kleur en vloeibaarheid van het product. Zodra het product weer iets opwarmt (niet in de magnetron en tot max. 40°C), zal de honing zijn oorspronkelijke vloeibare eigenschappen weer aannemen. Het verschijnsel heeft overigens géén verdere nadelige gevolgen voor smaak, geur.

Waar kan ik een ingrediënten lijst vinden?

U vindt ingrediënten per product bij de productomschrijvingen op de website.

Wat is de houdbaarheid van de per stuk verpakte koekjes?

De houdbaarheid van de per stuk verpakte koekjes verschilt per koekje. Gedetailleerde informatie over onze producten hebben wij voor iedereen toegankelijk gemaakt via de online database PS in Foodservice.

Zijn de producten van Van Oordt Fairtrade?

Ons assortiment bestaat uit meerdere fairtrade producten.

Zijn de One2Fruit pruimenmoes cups ook voor particulieren verkrijgbaar?

Van Oordt levert niet uit aan particulieren. Voor ons standaardassortiment kunt u terecht bij uw dichtstbijzijnde grossier. Is het door u gewenste product niet beschikbaar via uw grossier? Neem dan contact op met onze Customer Service of stel uw vraag via het online contactformulier! Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar via +31 (0) 186 630 657.